Pages

Thursday 6 February 2014

set kurus badan shaklee

Ramai yang nak kurus dan dalam masa yang sama mesti nak sihat..Jadi ramailah jugak yang beralih kepada makanan tambahan atau supplement.. Set kurus badan Shaklee memang sangat berbaloi dan berkesan. InsyaAllah..Tapi mesti kena caranya. Mesti sentiasa ingat, untuk kurus dan sihat, kita tak boleh bergantung 100% kepada supplement. Supplement hanya membantu mempercepatkan proses kurus disamping memberi zat tambahan kepada tubuh ketika berdiet. So, kepada sesiapa sahaja terutamanya yang dah mengambil supplement Shaklee perlu tahu yang anda juga perlu mengawal diet yang seimbang bagi mencapai matlamat untuk kurus.

Projek Jom Kurus bersama Shaklee..


LANGKAH PERTAMA : DETOX ATAU BUANG TOKSIN

Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin yang berlebihan dalam badan, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Mungkin ada yang pernah berdiet tapi tak nampak kesannya. Puncanya mungkin masalah detox. Bila toksin terlampau banyak, badan akan sukar untuk menyerap nutrient yang diambil samada daripada supplement atau diet harian.. Jadi dengan pengambilan set detox, dinding usus kita akan bersih..then, baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. InsyaAllah..


Apa yang sesuai untuk detox adalah Herb-lax atau Alfalfa. Bagi mereka yang tidak mengalami masalah sembelit boleh cuba Alfalfa. Herb-lax pula sesuai untuk mereka yang mengalami masalah sembelit. Herblax TIDAK DIGALAKKAN untuk IBU MENYUSU jika diambil harian. So, cara pemakanan perlu diubahsuai untuk bf mommy. 2-3 kali seminggu.


LANGKAH KEDUA : MEmBAKAR ATAU MEMECAHKAN LEMAK

Proses memecahkan lemak boleh dilakukan dengan mengambil Lecithin atau Omega Guard. Lecithin dinamakan “pengemulsi semulajadi” kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak, dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu terapung di dalam darah, dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membran. Lecithin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan.

Khasiat Omega adalah ia bertindak membakar lemak- lemak termendap..Selain itu, OMEGA bertindak pantas dalam penghasilan LEPTIN.. Semakin rendah leptin, semakin cepat kita merasa lapar, dan Omega berfungsi meningkatkan leptin dalam tubuh kita.. maka, kita tidak mudah berasa lapar. Selain itu, OMEGA juga penting dalam penstabilan tahap kolestrol dalam darah.

LANGKAH KETIGA : MEMBINA OTOT DENGAN PROTEIN


Protein sangat diperlukan untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sebanyak 35%.

Kenapa perlu mengambil protein? Kerana apabila lemak diuraikan daripada badan, otot diperlukan untuk menggantikan ruangan yang kosong itu (seperti badan menjadi flabby atau menggeleber) bagi mengelakkan kulit kelihatan tidak bermaya, lembik dan kusam. Otot penting untuk meningkatkan metabolisme badan bagi pembakaran lemak.  Bagi anda yang sedang dalam proses mengawal berat badan, pastikan protein terkandung dalam setiap makanan anda. Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Cth makanan yg kaya protein kacang soya, ikan, telur, hasil tenusu (susu,keju,yogurt), kekacang, avokado, ayam, tauhu.

Untuk protein terbaik, anda boleh memilih samada Cinch Shake atau jika anda ibu yang menyusukan bayi, kita gantikan dengan ESP kerana kalori cinch sangat rendah dan dikhuatiri membantutkan pertumbuhan bayi. (ESP juga membantu mempercepatkan penghasilan susu badan)

Jadi, perlukah saya ambil kesemua product?

TERBAIK adalah ambil semua tapi kita faham yang ada alami masalah bajet. Untuk mereka
ini, boleh mulakan samada dengan herb-lax+lecithin atau alfalfa+lecithin dulu. Selepas berat badan mula turun, boleh tambah protein. Saya selalu suggest ikut bajet customer sebab tidak mahu membebankan..InsyaAllah...


Free Consultation and Suggestion..anda yang pilih !!

FB : Suzana Adanan
FB page : http://www.facebook.com/Aurabeauty4us
☏ WA / SMS / CALL : 0123047950

No comments:

Post a Comment