Friday, 7 February 2014

RAWATAN EKZEMA DENGAN SHAKLEE

 Ekzema atau dermatitis adalah penyakit kulit yang dialami oleh semua peringkat umur. Terdapat rawatan ekzema bagi mengurangkan penyakit ini. 

 Ekzema ini berperingkat, yang ringan hingga yang berat. Bagi ekzema ringan dinamakan "acute eczema" iaitu kulit akan menjadi kering, rasa panas, gatal-gatal, keradangan dan pembentukan tompok-tompok merah.

 Ekzema yang agak berat pula dinamakan "eczema kronik" iaitu kulit menjadi pecah, retak, bersisik, berair, menebal, kasar dan juga berdarah. Walaupun nampak teruk, ekzema bukan penyakit berjangkit. Tetapi ia merupakan penyakit yang mempunyai komplikasi yang sering menyebabkan keresahan dan ketidakselesaan kepada pesakit.

 Dengan rawatan ekzema yang baik, sakit akan berkurangan. Tapi mesti berjaga-jaga kerana kulit pesakit ekzema agak sensitif. Perlu penjagaan yang lebih.

PUNCA EKZEMA

Terdapat beberapa faktor dalaman dan luaran yang mencetuskan ekzema seperti berikut:

Faktor-faktor Dalaman (Fizikal)
  • Ahli keluarga yang mempunyai sejarah yang mengalami penyakit eczema, asma atau allergi rhinitis.
  • Perubahan emosi yang ketara seperti keresahan dan stres.
  • Pemakanan dan minuman seperti alkohol, makanan tenusu, gandum, telur, makanan laut, pengawet dan pewarna makanan.
Faktor-faktor Luaran (Persekitaran)
  • Bahan-bahan iritasi: Asap rokok, bahan-bahan kimia, cuaca yang terlalu panas dan lembap atau di sebaliknya.
  • Alahan (Allergens): Sabun, syampu, serbuk bahan pencuci, kosmetik, kulat, debunga, haiwan peliharaan dan hama habuk rumah (house dust mites).

 SET RAWATAN EKZEMA



Set ini terdiri dari Omega Guard, Energizing Soy Protein (ESP), GLA dan herbal blend. 

1) Omega Guard: Bersifat semulajadi anti radang. Juga memulihkan dan mengawal ekzema dari dalam. Pengambilan yang konsisten akan elakkan ekzema dari menyerang. 

2) ESP: Kaya dengan protein soya. Menggalakkan pertumbuhan sel-sel kulit baru dengan cepat. Memulihkan parut dan bekas ekzema.

3) GLA: Bagus untuk hampir semua sakit kulit. Mengurangkan kegatalan. Melembapkan kulit yang kering disebabkan ekzema.

4) Herbal Blend : Diperbuat daripada ekstrak herba semulajadi yang menenagkan. Ia adalah krim sapuan yang juga bertindak sebagai losyen dan menyelesaikan masalah kulit.



Free Consultation and Suggestion..anda yang pilih !!


FB : Suzana Adanan
FB page : http://www.facebook.com/Aurabeauty4us
☏ WA / SMS / CALL : 0123047950

Thursday, 6 February 2014

set kurus badan shaklee

Ramai yang nak kurus dan dalam masa yang sama mesti nak sihat..Jadi ramailah jugak yang beralih kepada makanan tambahan atau supplement.. Set kurus badan Shaklee memang sangat berbaloi dan berkesan. InsyaAllah..Tapi mesti kena caranya. Mesti sentiasa ingat, untuk kurus dan sihat, kita tak boleh bergantung 100% kepada supplement. Supplement hanya membantu mempercepatkan proses kurus disamping memberi zat tambahan kepada tubuh ketika berdiet. So, kepada sesiapa sahaja terutamanya yang dah mengambil supplement Shaklee perlu tahu yang anda juga perlu mengawal diet yang seimbang bagi mencapai matlamat untuk kurus.

Projek Jom Kurus bersama Shaklee..


LANGKAH PERTAMA : DETOX ATAU BUANG TOKSIN

Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin yang berlebihan dalam badan, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Mungkin ada yang pernah berdiet tapi tak nampak kesannya. Puncanya mungkin masalah detox. Bila toksin terlampau banyak, badan akan sukar untuk menyerap nutrient yang diambil samada daripada supplement atau diet harian.. Jadi dengan pengambilan set detox, dinding usus kita akan bersih..then, baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. InsyaAllah..


Apa yang sesuai untuk detox adalah Herb-lax atau Alfalfa. Bagi mereka yang tidak mengalami masalah sembelit boleh cuba Alfalfa. Herb-lax pula sesuai untuk mereka yang mengalami masalah sembelit. Herblax TIDAK DIGALAKKAN untuk IBU MENYUSU jika diambil harian. So, cara pemakanan perlu diubahsuai untuk bf mommy. 2-3 kali seminggu.


LANGKAH KEDUA : MEmBAKAR ATAU MEMECAHKAN LEMAK

Proses memecahkan lemak boleh dilakukan dengan mengambil Lecithin atau Omega Guard. Lecithin dinamakan “pengemulsi semulajadi” kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak, dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu terapung di dalam darah, dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membran. Lecithin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan.

Khasiat Omega adalah ia bertindak membakar lemak- lemak termendap..Selain itu, OMEGA bertindak pantas dalam penghasilan LEPTIN.. Semakin rendah leptin, semakin cepat kita merasa lapar, dan Omega berfungsi meningkatkan leptin dalam tubuh kita.. maka, kita tidak mudah berasa lapar. Selain itu, OMEGA juga penting dalam penstabilan tahap kolestrol dalam darah.

LANGKAH KETIGA : MEMBINA OTOT DENGAN PROTEIN


Protein sangat diperlukan untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sebanyak 35%.

Kenapa perlu mengambil protein? Kerana apabila lemak diuraikan daripada badan, otot diperlukan untuk menggantikan ruangan yang kosong itu (seperti badan menjadi flabby atau menggeleber) bagi mengelakkan kulit kelihatan tidak bermaya, lembik dan kusam. Otot penting untuk meningkatkan metabolisme badan bagi pembakaran lemak.  Bagi anda yang sedang dalam proses mengawal berat badan, pastikan protein terkandung dalam setiap makanan anda. Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Cth makanan yg kaya protein kacang soya, ikan, telur, hasil tenusu (susu,keju,yogurt), kekacang, avokado, ayam, tauhu.

Untuk protein terbaik, anda boleh memilih samada Cinch Shake atau jika anda ibu yang menyusukan bayi, kita gantikan dengan ESP kerana kalori cinch sangat rendah dan dikhuatiri membantutkan pertumbuhan bayi. (ESP juga membantu mempercepatkan penghasilan susu badan)

Jadi, perlukah saya ambil kesemua product?

TERBAIK adalah ambil semua tapi kita faham yang ada alami masalah bajet. Untuk mereka
ini, boleh mulakan samada dengan herb-lax+lecithin atau alfalfa+lecithin dulu. Selepas berat badan mula turun, boleh tambah protein. Saya selalu suggest ikut bajet customer sebab tidak mahu membebankan..InsyaAllah...


Free Consultation and Suggestion..anda yang pilih !!

FB : Suzana Adanan
FB page : http://www.facebook.com/Aurabeauty4us
☏ WA / SMS / CALL : 0123047950

Tuesday, 4 February 2014

SET MENGANDUNG SHAKLEE..


Nikmatnya hati dan perasaan seorang ibu ketika mengandung..masa tu kita hanya memikirkan tentang bayi didalam kandungan jer..betul tak? Kita akan memikirkan mesti nak beri hanya yang terbaik buat bayi..Kita nak bayi lahir dengan sempurna..tulang yg kuat, otak yang bijak, kulit yang cantik dan lain2 lagi..sbb tu kita minum susu walaupun terpaksa dan makan obimin yang dibekalkan oleh doktor setiap hari..


Untuk itu, Aurabeauty4us mengesyorkan SET MENGANDUNG SHAKLEE bagi pengambilan vitamin dengan nutrisi yang lengkap dan seimbang untuk ibu hamil...insyaAllah..


Kesihatan ibu dan pemakanan ibu sebelum dan semasa kehamilan memberi kesan terhadap kesihatan bayi. Nutrisi yang cukup adalah penting bagi perkembangan bayi di dalam kandungan dan nutrisi yang cukup juga penting bagi pemulihan ibu selepas bersalin bagi meningkatkan kesihatan dan tenaga disamping penyusuan kepada bayi..


Jom dapatkan nutrisi lengkap ini khusus utk ibu dan bayi anda..



Kebaikan Set Mengandung Shaklee buat Ibu Hamil


Set Mengandung Shaklee memenuhi kesemua keperluan Ibu Hamil dengan rangkaian produknya.
1) B-COMPLEX

  • Lengkap dengan 8 kumpulan Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil dan wajah berseri. 
  • B complex juga vitamin anti stress. Jadi bila tiada stress, penghasilan susu lebih baik. Dengan kata lain, membantu menstabilkan emosi ibu hamil.
  • Ia juga membantu menyokong sistem saraf, penghasilan hormon dan sel-sel darah merah dan penghasilan tenaga.
2) OSTEMATRIX

  • Dalam susu ibu, antara komposisi mineral yang tinggi ialah kalsium.
  • Kalsium penting untuk membina darah, tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia.
  • Kalsium yang ada dalam badan ibu akan diserap oleh bayi didalam kandungan. Jadi ibu hamil perlu mengambil sumber vitamin kalsium bagi menggantikan semula kalsium tersebut.
  • Kalsium yang kurang didalam badan ibu akan menyebabkan ibu mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua.
  • Pengambilan Ostematrix juga membantu ibu yang mengalami masalah susu merudum ketika period.
3) VITA-LEA IRON FORMULA (MULTIVITAMIN)
  • Vitalea adalah multivitamin yang lengkap dengan 28 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan oleh badan manusia lebih-lebih lagi ibu mengandung untuk kesihatan yang lebih optimum
  • Zat besi dalam Vita-lea dapat membantu ibu menambah zat besi kerana kebiasaannya ibu mengandung dan menyusu kekurangan zat besi kerana telah disalurkan kepada bayi didalam kandungan dan jika tidak ditampung boleh menyebabkan ibu mudah pitam, lesu, kurang daya ingatan dan kurang konsentrasi.
  • Kekurangan zat besi boleh mengakibatkan anemia bagi ibu mengandung dan menyusu.
4) SUSTAINED RELEASE VITA-C PLUS

  • Sebagai antioksidan, membantu meningkatkan sistem imunisasi badan ibu dan bayi dan menjadikan kulit lebih cantik.
  • Penghasilan kolagen -  membina tulang rawan, otot - otot dan tulang bayi
  • Membantu Penyerapan iron 
  • Melindungi sistem imunisasi badan bagi membantu lawan penyakit dan jangkitan kuman bagi ibu mengandung, menyusu juga bayi.
5) OMEGA GUARD (EPA & DHA)

  • DHA adalah asid lemak perlu yang dijumpai dalam badan kita terutama pada otak.
  • DHA adalah sangat penting dalam perkembangan otak, serta aspek-aspek lain perkembangan janin. DHA juga asid lemak utama yang ditemui dalam retina mata, serta organ-organ badan yang lain.
  • Bayi tidak mampu menghasilkan DHA mereka sendiri, mereka memperoleh DHA daripada susu ibu. Sebelum mereka dilahirkan, DHA didapati dari ibu melalui plasenta. Dengan itu, ibu akan mengalami kekurangan DHA.
  • Pakar mencadangkan supplement Omega 3 kepada ibu-ibu yang mengandung dan ibu-ibu yang menyusu. Ini adalah untuk menambah DHA untuk perkembangan fetus dan untuk mengekalkan kuantiti DHA untuk diri ibu sendiri.
6) ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)

  • Antara komposisi utama dalam susu ibu ialah protein. Protein adalah makanan sel. Protein berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu.
  • Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan.
  • Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protein. Selain itu protein dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga.
  • ESP memberi tenaga berkekalan untuk ibu yang tahan selama berjam-jam lamanya. Ia membantu ibu memperolehi kesan yang optimum dalam pengambilan vitamin-vitamin lain.
  • Kulit juga menjadi lebih licin, gebu dan anjal.
  • ESP juga membantu bagi proses pembinaan blok-blok asas badan ibu dan bayi. Bagi tempoh trimester ke 2 & 3, bayi sedang berkembang dengan pantas.
  • Ia juga membantu bagi penghasilan susu ibu
Pengambilan nutrisi yang lengkap dan berkhasiat sepanjang kehamilan adalah kunci utama kepada kesihatan yang baik kepada ibu juga bagi perkembangan otak dan minda bayi yang sihat dan sempurna 
 pssssttttRUJUKAN DIATAS BAGI PERSEDIAAN UNTUK IBU-IBU BAGI MENANTI KELAHIRAN BAYI KEDUNIA..JASMANI ADA, ROHANI PUN MESTI ADA..AMALKAN YER..HASILNYA PASTI MENAKJUBKAN..INYSAALLAH..SEMOGA IBU DAN BAYI SENTIASA SIHAT DAN DILINDUNGI ALLAH...AMIN..SELAMAT MELAHIRKAN..AURABEAUTY4US SENTIASA MENDOAKAN UNTUK WARGA IBU SEKALIAN..AMIN..

Free Consultation and Suggestion..anda yang pilih !!

FB : Suzana Adanan
FB page : http://www.facebook.com/Aurabeauty4us
☏ WA / SMS / CALL : 0123047950

Monday, 3 February 2014

VITA-LEA IRON FORMULA

Sempena promosi bulan nie, kita kongsi serba sedikit informasi tentang vitamin hebat ini..
  

Apakah Vita-Lea ?

Ianya dikatakn KILLER PRODUCT OF SHAKLEE kerana ianya adalah multivitamin beserta iron yg sangat penting utk pembentukan darah & sel.  Ia seumpama, 2 biji Vitalea bersamaan dengan 40 jenis hidangan lauk. 

Bermakna, utk mendapatkan zat yg sama banyak dalam 2 biji vitalea ianya samalah dengan 40 hidangan jenis lauk. waaahhh...hebat sangat kan?? 40 hidangan = 40 hari punya vitamin dan khasiat..tp dengan vita-lea boleh dpt dalam sehari je!! hebat...


Ada sesetengah kajian mengatakan bahawa pengambilan multivitamin sahaja sudah mencukupi bagi mereka yg sihat & yg menjaga pemakanan seimbang.  Asasnya semua masalah kesihatan memerlukan vitalea.  Ini kerana di dalamnya mengandungi 12 vitamin & 7 galian utama yg banyak membantu dalam kestabilan sistem tubuh badan manusia.

Jom kita sebey...ape la kandungan Vita-lea yang hebat sgt nie..




Fakta Nutrisi Di Dalam Vita-Lea


> Vita A -  kesihatan mata, kulit, anti-oksida, melawan kanser, cegah rabun malam, bantu tumbesaran, kuatkn kerangka tulang, gusi, gigi, system respiratori, sistem imun, dan rambut yang sihat.

> Vita D – Perkasa kepadatan tulang, mencegah penyakit tulang lembut, osteoporosis dan psoriasis.

> Vita E – Anti-oksida, kepejalan kulit, kulit berseri, melancar sirkulasi darah, mencegah darah beku, sakit jantung, katarak, atritis, baik untuk sistem produktif lelaki, mengurangkan kesan parut.

> Vita C – Anti-oksida, melawan kanser, merangsang formasi kolagen, meningkatkan daya tahanan penyakit, mempercepat sembuh luka, mencegah selsema, gusi berdarah, darah beku, hidung berdarah.

>Asid Folik – Kesihatan fetus, merangsang pengeluaran susu badan, kesihatan sel darah merah, kurangkan risiko sakit jantung dan kanser serviks, anemia, osteoporosis, tekanan, ulser mulut, kesihatan kulit.

> Vita B1 – Menukarkan makanan kepada tenaga, perkasa memori, kecerdasan mental, membina dan meransang peredaran darah, bantu tumbesaran, masalah keresahan, mabuk laut/darat, mengurangkan petanda herpes zoster

> Vita B2 – Tukarkan makanan kepada tenaga, anemia, keletihan mata, katarak, jangkitan lidah dan mulut, kekejangan.


> Vita B3 – Tukar makanan kepada tenaga, menghasilkan hormone, meransang peredaran darah, lower blood ripid, merawat kepeningan, cirit-birit, migraine, ulser, nafas berbau, baik untuk perut dan usus.

> Vita B6 – Metabolisma protein, baiki otot, senggugut, penenang, tenaga, elakkan muntah-muntah, bibir kering, glossitis, dermatitis, kekajangan, kebas, anemia.

> Vita B12 – Membantu tumbesaran fetus dan kanak-kanak, bantu selera makan, tindak balas saraf, baik untuk kecerdasan otak, kekuatan fizikal, memori, focus, keupayaan seksual dan mengelakkan anemia, keletihan, keresahan, diabetis, rabun.

> Biotin – Bantu B-kompleks berfungsi lebih efektif, cegah rabun, rambut beruban dan gugur, diabetis, sakit otot, eczema dan keradangan kulit.

> Vita B5 – Meredakan tekanan, kesan penenang, melawan alahan, sembelit, keletihan, atritis, meredakan kesan sampingan akibat antibiotic, mencegah jangkitan, percepat sembuhan luka.

> Kalsium – Perkasakan tulang dan gigi, darah beku, kebas, kejang, rasa sakit, insomnia, mengekalkan kadar degupan jantung normal, mencegah osteoporosis / penyakit tulang lembut.

> Fosforus – Meningkatkan kepadatan tulang, diabetis, batu karang, mencegah pereputan tulang, membantu ligament / otot dan meredakan kesakitan akibat atritis, anoreksia.

> Iodin – Baik untuk tirod, membantu tumbesaran fetus, tingkatkan kadar IQ kanak-kanak, membina ligament/otot dan kesinambungan tisu-tisu, kekuatan fizikal, mengawal berat badan.

> Zat Besi – Membentuk hemaglobin, redakan kesakitan akibat PMS (senggugut), membantu tumbesaran, melawan penyakit, mengelakkan keletihan, anemia.

> Magnesium – Kesihatan tulang, gigi, merehatkan otot dan sistem saraf, sifat penenang semulajadi, mencegah tekanan, diabetis, sakit jantung, batu karang, sakit buah pinggang, hati dan masalah penghadalamn.

> Copper – Membantu menukarkan zat besi kepada haemoglobin, kesihatan rambut, edema, penyakit berkaitan tulang, masalah kebengkakan.

> Zink – Perkasa sistem imun, percepat sembuhan luka, keupayaan seksual lelaki, mencegah masalah prostat, baik untuk deria rasa dan bau, ketajaman minda.

Patutla Vita-Lea dikenali sebagai multivitamin...memang patut pun kan..mcm nak cuba je..mcm best jer..jom..dapatkan sekarang..

FB : Suzana Adanan

FB page : http://www.facebook.com/Aurabeauty4us

☏ WA / SMS / CALL : 0123047950

Sunday, 2 February 2014

PROMOSI FEBRUARI 2014!!!


Assalamualaikum warga blogger..mari kita berblog...lm sungguh tak update blog ku yang sudah bersawang nie..hehehe...atas dorongan Mama Chrysalis Nurul dan mama Hafizah Hassan selaku kakak ipar ku yang memperkenalkan Shaklee kepadaku dan jugak dorongan mereka untuk ku mengaktifkan semula blog yang dulu sudah tenggelam dan tenggelam..hehe...hebat nye SHAKLEE sekarang..tak sangka ye..Shaklee yang dulunya sayup2 je didengari ditelinga gue tapi....skrg semakin glamour dan semakin dikenali ramai..malah semakin mendapat tempat di hati semua rakyat Malaysia juga luar negara dong..hehehe..Kesedaran tentang supplement semakin meluas kini..alhamdulillah...

Seperti biasa Setiap 1hb tetiap bulan kami SID pasti menunggu - nunggu sms dari Shaklee atau pun upline...ape la offer untuk bulan ni yer..elok 1 Februari 2014..sms pun menjengah...

RM0.00 Shaklee: Feb'14 Buy 6 Free 1 Promotion - Vita-Lea Iron Formula.




[MULTIVITAMIN & MINERAL PERTAMA DI DUNIA]


 VITA-LEA SHAKLEE merupakan multivitamin & mineral pertama yang dicipta di dunia..

 Dengan mengamalkan VITA-LEA sebiji sehari, ia mampu menambah tenaga anda dengan segera dan membantu anda untuk lebih fokus dalam kerja seharian.

 Dengan sebiji sehari, ia juga mampu melengkapkan nutrisi seharian anda terutama kepada anda yang tidak mengamalkan cara pemakanan yang seimbang.

 Dengan sebiji sehari, sebotol VITA-LEA SHAKLEE mampu tahan selama 4 bulan penggunaan HANYA dengan HARGA di bawah RM100....

 Tetapi.................. Bulan ni ada promo, harga turun..anda blh jimat hampir 15% dr harga sebenar..memang rugi la kalau tak grab bulan ini!!!

 SANGAT JIMAT dan SANGAT BERBALOI untuk memberikan yang terbaik kepada tubuh anda!!


Berminat?

☏ WA / SMS / CALL : 0123047950
Assalamualaikum..

Saya adalah pengedar Shaklee favourite anda dengan ID 910294.

Bagi anda yang sedang mencari-cari supplement yang baik untuk diri anda, suami, ibu-bapa, anak-anak dan insan yang anda sayangi, di Shaklee kami menawarkan pelbagai pilihan vitamin yang sentiasa SELAMAT, sentiasa BERKESAN, sentiasa MESRA ALAM....

So, drop to my inbox...I'm your Shaklee Independent Distributor....anda kongsikan pertanyaan anda kepada saya...InsyaAllah saya akan bantu anda...

Peliharalah kesihatan anda dengan supplement yang berkualiti..InsyaAllah..

"Life is about choices, make the right one!!"...